Mycie roweru od podstaw

Zapewne nikogo nie zdziwi fakt, że podobnie jak samochód, rower należy myć regularnie. Przemawiają za tym nie tylko względy estetyczne, ale również jest to kwestia bezpieczeństwa. Wpływa to także na komfort jazdy, ponieważ nagromadzony na dwuśladzie brud, może wywoływać irytujące i niemiłe dla ucha dźwięki. Warto również dodać, że tak jak w przypadku innych sprzętów, odpowiednia konserwacja i mycie przedłuża żywotność roweru, a przecież właśnie na tym nam zależy.

Jak powinno wyglądać mycie roweru

Myjka ciśnieniowa

Jeśli decydujemy się na użycie myjki ciśnieniowej lub korzystamy z myjni samoobsługowej, róbmy to rozważnie. Przede wszystkim pamiętajmy, aby nie kierować strumienia wody pod ciśnieniem na elementy ruchome, pokryte smarem. Chodzi o takie miejsca, jak pedały, piasty, stery, suport oraz przerzutki i inne elementy napędu. Może to doprowadzić do wypłukania smaru, a w rezultacie, spowodować konieczność serwisowania, lub wymiany powyższych części.

Mycie ręczne

Najlepszą i zarazem najbezpieczniejszą opcja będzie tzw. mycie ręczne z wykorzystaniem gąbki lub szmatki oraz ciepłej wody. Jeśli na rowerze znajduje się spora ilość błota, najlepiej zacząć od spłukania go dużą ilością wody, a później zająć się detalami. Mycie powinno przebiegać w kierunku góra-dół. Pomocny może się okazać atomizer z aktywną pianą, którym spryskamy jednoślad, a następnie spłukując preparat wraz z brudem przy użyciu gąbki, uzyskamy oczekiwany efekt. Do oczyszczenia mało dostępnych miejsc, możemy użyć specjalnych szczotek, które odkształcając się, są w stanie dotrzeć w małe przestrzenie.

Konserwacja

Wiele osób na etapie mycia kończy pielęgnację roweru. Jednak dla tych, dla których dwa kółka są przysłowiowym oczkiem w głowie, konserwacja jest równie ważna. O dodatkową ochronę roweru możesz się zatroszczyć używając dedykowanych substancji nabłyszczających w sprayu. Preparaty te stanowią osłonę przed osiadającym brudem. Ich dodatkowym plusem jest ładny zapach. Przy ich aplikowaniu należy jednak uważać, by nie dostały się na hamulce lub obręcze kół. Mogłoby to utrudnić  prawidłowe funkcjonowanie tych elementów.