Sztuka pedałowania
Być może nie zwróciliście to wcześniej uwagi, ale rower już od początku swojego istnienia leżał w kręgu zainteresowań różnych artystów, a zwłaszcza malarzy i rzeźbiarzy. Do najbardziej znanych dzieł sztuki z dwoma kółkami w roli głównej należą Łańcuch Simpsonów Henri Toulouse-Lautreca (1896), Rowerzysta Natalii Gonczarowej czy Rozmowa sentymentalna Salvatora Dali. Pomimo tego, że wymienione powyżej obrazy zawierają dość specyficzne i raczej nowatorskie elementy stylistyczne to przedstawiają zazwyczaj postać w sposób typowy przemieszczającą się na rowerze. Co odróżnia je od innych dzieł sztuki przedstawiających ten pojazd już nie w tak konwencjonalny sposób jak na przykład Bull Head autorstwa Pablo Picasso. Na temat twórczości Pabla Picassa i innych artystów pisze także strona artrosis.pl
Rower W Futuryzmie
Futuryzm miał na celu zerwanie z przeszłością i tym, co było dawniej wzorcem. W niepamięć miały odejść równowaga, umiar i faworyzowanie burżuazji. A jak do tego ma co rower? Otóż jako symbol miał dość spore znaczenie o charakterze ludowym i narodowym. Stał się symbolem pracowitości i odwagi. Oprócz tego, jako pojazd doskonale wpisywał się w ramy dynamizmu, który leżał u podstaw zainteresowań futurystów. Reprezentanci tego nurtu uważali, że aktywność fizyczna jest nierozerwalną częścią ludzkiego życia. Tak naprawdę jednak prekursorów futuryzmu cechował ruch ciągły, a przy tym gwałtowny i niespokojny.
Zainteresowanie ruchem i jednocześnie rowerem jest widoczne w twórczości futurystów takich jak Gerardo Dottori czy Fortunato Depero